Blokpunten

Faalangst

Wat te doen bij faalangst?

Faalangstige gedachten kun je niet van de ene op de andere dag stopzetten. Je moet je negatieve gedachten leren vervangen door realistische, haalbare en positieve gedachten. En dat vraagt tijd, oefening en soms ook begeleiding.

Een belangrijke eerste stap in het leren omgaan met je faalangst is praten over je angst. Zo kan je omgeving je reacties beter inschatten en proberen te begrijpen.  Kun je niet terecht bij iemand uit je omgeving, dan kun je tijdens de blok- en examenperiode ook steeds terecht bij Teleblok voor een goed gesprek.

Heb je het gevoel dat je angst om te falen te veel energie opslorpt, ga dan eens langs bij je huisarts voor advies of bij de studiebegeleidingsdienst van je hogeschool of universiteit.  Heel wat hogescholen of universiteiten organiseren ook faalangsttrainingen waarin je methodes en technieken leert om met je angst om te gaan. Soms bieden therapeutenpraktijken ook groepstrainingen aan. 

 
Publicatiedatum: mei 2014

Facebook mobile

LIVE-Chat gesloten

 

De Teleblok-chat is dagelijks bereikbaar van donderdag 4 januari tot en met donderdag 25 januari tussen 18u en 23u.

 

Heb je toch dringend nood aan een gesprek?  Klik hier